3 bezplatné nástroje cez ktoré organizujem všetky projekty
Pri každom projekte potrebujem riešiť 3 základné veci:
1. realtime komunikáciu viacerých ľudí súčasne
2. zadávanie úloh a plánovanie
3. kolaborovanie na dokumentoch (iných materiálov)
Zároveň sú moje požiadavky na takýto setup:
– natívne aplikácie na všetky platformy (aby sa dalo pracovať/komunikovať aj z mobilu, tabletu)
– aby tieto nástroje vedelo ihneď používať čo najviac ľudí, prípadne ich už používajú
– aby bolo tých nástrojov čo najmenej
– aby každý tool podporoval viac kont/projektov
– aby to bolo čo najlacnejšie. V tomto prípade je to všetko ZADARMO.
1. Realtime komunikácia
Štandardný email + SLACK
Slack je také webové IRC s možnosťou integrácií ďalších nástrojov. Má to mobilné appky na všetky platformy a kopec integrácii s iným toolmi. Vo viacerých firmách to nahradilo emaily alebo intranet. Ľudia tam môžu diskutovať, komentovať, brainstormovať, oznamovať novinky. Dá sa tam vytvoriť nekonečne veľa skupín, aj tajných. Viete použíť množstvo integrácií, čiže u mňa to funguje aj ako notifikačný systém.
(samozrejmosti ako telefonovanie a skype spomínať nebudem)
2. Zadávanie úloh a plánovanie
Postavené na mojom obľubenom agilnom prístupe a boardoch. Minimalistické, jednoduché. Presne to čo potrebujete na začiatku. Viete si spraviť backlog, načom práve pracujete, pridadovať úlohy, komentovať ich, dávať deadliny, tagy, naplánovať iterácie ako pre developerov tak aj pre marketing alebo pre neziskové združenie. Na jednorázové projekty aj na tie dlhodobé.
3. Kolaborovanie na dokumentoch
Google/gmail konto má už každý. Appky na každú platformu, intuitívne, jednoduché, ľahko sa dá komentovať. Vzájomne integrovateľné s Trellom a Slackom.
Veľká výhoda je, že všetky tieto 3 tooly sa dajú vzájomne integrovať, čiže aby ste sa dozvedeli čo je nové stačí vám iba jedna z aplikácií. U mňa túto notifikačnú funkciu spĺňa Slack. Prepokladá sa, že Slack bude nakoniec priamo obsahovať všetky funkcionality na kolaboráciu a tasky. Takže ak bude nejaký „channel“ ktorý bude vyzerať ako scrumboard a v ďalšom ako google drive, tak bude stačiť jeden nástroj :)
Pomocou týchto nástrojov pokryjete 99% organizačných vecí v začínajúcich startupoch – aktivitách. Ja ich úspešne používam vo:
Toto boli moje bezplatné nástroje. Toto kombo mi vyhovuje aj práve preto, že mi dovoľuje manažovať viacero projektov naraz. Niečo čo by ste doplnili – vylepšili?
Prečítajte môj ďalší blog 7 inšpirácií pre eshopy ktoré vám prinesú spokojnejších zákazníkov a väčší zisk.
Miso, vedel by si ukazat aspon jeden nahlad, ako efektivne vyuzivate trello?
Cau, odporucam pozriet: https://trello.com/inspiration a https://trello.com/inspiringboards
Neviete prosím poradiť čo používať na organizáciu času – koľko ktorý člen tímu trávi na akých úlohách? Dakujem
nepouzival som to nikdy, ale takych timerov je dost vela. ale tak narychlo som pogooglil: https://www.entrepreneur.com/article/269991 alebo rovno togl: https://toggl.com/best-time-reporting-software-freelancers